Diskuze

Přidat příspěvek do diskuze

Re:
Díky za osvětu s peřím. V žádném případě vás nenapadám, pouze říkám, že jsem se s vaším názorem ještě nesetkal, toť vše. Co se týká těch cyst, vyskytly se mi u barevných glostrů - se žlutým a bílým faktorem a vždy u těch chocholatých. Proto už mám ptáky vesměs pouze zelené, se kterými jsem i začínal. U těch problém nikdy nebyl a není ani teď. Mě to připadá, že chov glosterů je u nás v začátku snad pořád a je zájmem úzké skupiny chovatelů, zejména starší generace. Třeba tady u nás na jihu Čech je nechová asi nikdo. Když jsem před lety sháněl nějaký pár na obměnu krve, musel jsem pro kvalitního ptáka na svou rodnou Moravu a pak do Holandska. Ne že by mi to vadilo, ale problém se pak objeví v momentě, že je dobrá sezona a je třeba se "zbavit" mladých ptáků. Momentálně jsem ve stavu, že mám 12 ptáků z druhých hnízd ve voliéře a vypadá to, že mi zůstanou. Když se někdo ozve, tak většinou se mu nezdá vzdálenost, kterou by musel absolvovat a nebo že zelené nechce. Takže jsem ve stádiu 5 chovných párů a několika starých ptáků z dřívějších hnízd, kteří mi zbyli a k tomu druhá voliéra s letošní omladinou. Netuším co s nimi, chtěl jsem si nechat jen tři chovné páry a přikoupit nějaké chocholaté a začít tak nějak zkoušet vystavovat (odtud můj prvotní dotaz) a zatím to vypadá, že páry přibudou. Docela by mě zajímalo, jak to děláte s "přebytky" vy pánové...? :-)
J. Pavlíček | 5. 12. 2013 | 

Odpověď
Jsem moc rád za tuto diskuzi, přidám pár řádek k objasnění páření hladkých glosterů. V mém chovu se zaměřuji na páření chocholatý x hladký, ale pozor, v roce 2010 jsem měl v plánu spáření mláďat ze dvou párů, bohužel jsem od těchto dvou párů neodchoval, co jsem si představoval, z prvního páru byli 4 samci chocholatí a jedna samička hladká, z druhého páru jsem měl 3 samičky chocholaté a 1 samce hladkého. Jelikož mně na té krvi záleželo, dal jsem hladké potomstvo v následujícím roce na sebe. Odchov krásných hladkých mláďat. Další rok jsem připářil chocholatého samce. Výsledkem byla moje " Princezna - v Brně 2012 na mistrovství K1 - 92 bodů" , její bratr získal 90 bodů, její sestry jsem nevystavoval, ale tvoří základ mého chovu. Letos odchovala krásná mláďata - jak chocholatá, tak hladká (nebyla v Brně k vidění). Potomci se ukáží až v příštím roce. Tím chci říci, že když se použije jednou páření hladký x hladký a pak v následujícím roce potomci zase chocholatý x hladký, je to normální. Souhlasím s panem Plachetkou, že je chov těchto kanárů u nás v začátku, ale každý rok zájemců přibývá, to mě těší, kéž by se jim ještě chtělo vystavovat. Mně to přináší potěšení ze soutěžení, ale hlavně náš klub K1 v Brně, to je moc kamarádů a radost ze setkání na vrcholu roku. Kde jinde se dozvědět další zkušenosti s chovem. Letos jsem měl radost, že je nás vystavovatelů zase o něco více. A kvalita vystavených glosterů byla zase vyšší, než loni. Přispějte do diskuze, gloster si to zaslouží.
Luděk Krpata | 2. 12. 2013 | 

re parenie hladkych glosterov
Dobry vecer, dakujem za upresnenie. Tieto hrcky,v europe zvane cysty,v britanii ,,lumps,,sa objavuju u plemien kanarov,kde standard ziada huste,dokonale prilahle operenie. Najcastejsie u glostera,ale bezne su aj v chove norwicha a cresteda. Rovnako nie su ziadnou raritou u farebnych kanarov,zvlast ked sa dlhodobo praktikuje parenie B/B. Zaujimave je.ze ked uz sa toto postihnutie objavi v kmeni,priparenie A vtakov uz nepomoze v postihnutej linii,a lump sa dedi dalej aj u A vtakov.Pravdepodobne je potrebne zaradovat A vtaky do kmena pravidelne. Nie vsak v kazdej generacii,lebo standartny tvar a operenie uteka niekam inam,ako je ziaduce. Vtaky su skratka uzke,nevzhladne,nestandartne. Chce to cit,naucit sa vypozorovat v svojom kmeni akost operenia a vhodne zasiahnut doparenim A vtakov.Pre jednoho chovatela (myslim nasich,ceskoslovenskych moznosti )je to casto nemozne,drzat viac vhodnych linnii na doplnenie. Idealne je,kad si dvaja vymienaju kanare medzi sebou. Za predpokladu uzko pribuzne vedenych chovov. Odpovedal som len na Vas dotaz ohladom moznosti vystavovania consorts,nie je potrebne ma napadat,za moj nazor na vec. Stovky chovatelov sa snazia slachtit toto plemeno do dokonalosti,nechapem dovod,preco sa teda nesnazit o chov standardnych glosterov,a tesit sa z nich na vystavach. Ze to ide,je lahko mozne sa presvedcit na nete,kde su nafilmovane cele komplet klubove vystavy IGBA. Medzinarodna asociacia chovatelov glostrov. Zdravim,pekny vecer Roman Plachetka
Roman Plachetka | 30. 11. 2013 | 

peří
Zarustanim mam namysli to, ze okolo druheho roku veku se jim zacaly v prubehu preperovani tvorit v peri takove hrudky az hroudy - smes peri a tkane, ktera v prubehu sezony odpadla, ale nove peri uz nevyrostlo. Ptaky jsem pak musel vyradit a nechat dozit solo. S vekem tech hrudek pribyvalo, ptak treba nakonec neletal, protoze mu to pri letu prekazelo. Veterinar na to koukal, ale nevypadlo z nej kloudne slovo a predepsal nejake vitaminy, ktere stejne ptaci dostavali, takze se nevyresilo nic. Co se tyka nazoru ohledne pareni hladkych, slysim tento nazor prvne a nikdy pred tim jsem se s nim nesetkal, ani ve mem chovu jsem nic takoveho nepozoroval. Chovaltelskym cilem je sice chocholaty kanar, kazdy mame jine priority. Mym cilem je spis zdravy chov a pekni spokojeni ptaci. Vystavni ambice jsem nikdy nemel :-)
Pavlíček J. | 30. 11. 2013 | 

Odpověď
Vážený pane Zubak, jsem rád, že jsme se mohli seznámit. Je velká škoda, že jste se nemohl zúčastnit až do konce výstavy. Mohl jsem Vám nabídnout ještě chovné kusy z bodované části. Všem zájemcům jsem psal, že prodej z výstavy může být v 16 hod. Mrzí mě, že někteří nevydrželi a odjeli. Přitom jsme byli domluveni na pozdější době. Kdyby se prodávalo z výstavy dříve, bylo by to nefér k lidem, kteří výstavu navštíví, koukali by na prázdné klece. Proto preferuji nákup u mě doma. V klidu si vybrat. Mám ještě 8 ks volných - bodově 88 - 89 bodů. Přeji Vám úspěšný rok 2014.
Luděk Krpata | 29. 11. 2013 | 

podakovanie
Dakujem za stretnutie v Brne.Dozvedel som sa vela noveho,takze mozem pomaly zveladovat svoj chov.Zakupeny kanarik je v poriadku,takze sa tesim a ocakavam,ako to dopadne...Este raz dakujem a prajem vsetko dobre.
zubak lubomir | 29. 11. 2013 | 

Odpověď
Dobrý den, předem chci poděkovat za příspěvky do diskuze. Vystavuji glostery chocholaté i hladké v kolekcích(4) i jednotlivce(1). Chovatelský cíl je gloster chocholatý, s tím souhlasím. Píšete o zarůstání peří, byl jste u veterináře? Slyšel jsem, že problémy mohou vzniknout příbuzenskou plemenitbou, dále nevhodným složením páru (lipochrom x lipochrom), (dlouhé peří x dlouhé peří), ( B x B dlouhodobě)... Já jsem se setkal jen s dlouhým peřím.
Luděk Krpata | 29. 11. 2013 | 

parenie hladkych glosterov
dobry vecer,co mate na mysli pod ,,zarustanim peri u chochlatych glosteru,,? vystavovat hladke samozrejme mozete,ale ako hovori standard,chovatelskym cielom je chochlaty gloster. Parovanie hladkych nie je dobra cesta. Vznikaju Vam mladata,ktore mozno vcelku vypadaju ok,ale v naslednom parovani s chocholatym vysledok sklame. Vas,aj potencionalneho kupca takehoto hladkeho vtaka
roman plachetka | 28. 11. 2013 | 

Zdravím
Chovám glostry někdy od r. 2004. Tenkrát byl docela problém sehnat pěkné ptáky. Začal jsem se třemi krásnými páry od pana Veselého z Olomouce a na nich jsem prakticky postavil celý chov. Nějaká obměna během let přišla, pár kousků na změnu krve jsem doplnil od nás nebo z Holandska. Teď mám ptáky pouze hladké (chocholatí mi začali trpět na zarůstání peří a nepodařilo se mi to vyřešit) tmavé varianty - zelené, hnědé a modré. Chci se zeptat, jak je to dnes s vystavováním - lze vystavovat i hladké ptáky samostatně, nebo stále platí pouze v páru s chocholatým?
Pavlíček Jaromír | 28. 11. 2013 | 

Odpověď
Těším se na setkání, budu přítomen každý den již od středy, budu garantem u postavových kanárů. Já mám v oknech sítě proti hmyzu, nikdy mě to nepotkalo, tak nevím. V Brně se uvidíme a podebatujeme. Mějte se fajn. Luděk Krpata
Luděk Krpata | 22. 10. 2013 | 

odpoved na odpoved
Dakujem,velmi sa tesim a dufam ,ze budete mat chvilku cas,lebo rad odidem z Brna mudrejsi.Ved kazda prakticka rada je valkym pomocnikom a ja som stale veelky amater.Pokial mozem jedna otazka:Je nejak mozne zabranit postipaniu komarom?Po ustipnuti sa mladatam spravi gulka na prstoch a hotovo.Neviem,ci je to liecitelne?Tento rok ma to zatial obchadza,ale vzhladom na to,ze chovam vonku,je toto problem.Este raz dakujem a tesim sa na Brno.
zubak lubomir | 22. 10. 2013 | 

Odpověď
Těším se na shledání v Brně. Prodej z výstavy může být až v neděli odpoledne ( z nich bych Vám nechal). Nevím jestli budu mít glostery na prodej během výstavy. Už mně jich moc nezbylo. Přivezl jsem nové chovné kusy. L.Krpata
Luděk Krpata | 21. 10. 2013 | 

stretnutie
Dobry den,ozyvam sa po case,ohladne vystavy v Brne.Velmi rad pridem a pokial bude mozne,svoj chov zveladim o mozno jeden par Vasich glostrikov.Ak chcete,prinesiem aj svoje mladata,aspon mi poviete,co si o nich myslite.Ked by to ale bol problem,nemusim ich nosit,nechcem obtazovat.Z mladat som zatial nedal nic prec,chcel by som vybrat to najlepsie.Prajem vsetko dobre a ak sa nam podari stretnut,budem rad.
zubak | 18. 10. 2013 | 

fotky
Dnes som Vam poslal fotky,tak uvidim.Myslim,ze pohlad na stastnu petku urcite potesi...
zubak lubomir | 12. 6. 2013 | 

Odpověď
Zdravím a jsem rád, že by setkání v Brně bylo možné. To, jaké kanáry máte, záleží na Vás, já si za těmi svými také stojím. Viděl jsem přehlídky glostrů v zahraničí a někdy mě napadá otázka, jestli ti vítězové budou také schopni odchovat potomstvo bez lidské pomoci. Jít do extrému, nebo nejít? Mám zkušenosti i s glostry - samičkami, které byly odchovány pod samičkou bez přítomnosti samce. Dlouho trvalo, než si jako chovné zvykly na přítomnost samce. První hnízdění, to byl opravdový boj v páru. Druhé hnízdo bylo lepší. Je to otázka na zamyšlení, jestli v páru, nebo připouštět samičku. Je jasné, pokud je výborný samec, zkusit připuštění na více samičkách. Já ale hnízdím v páru. Další rok změna samičky, případně nechat pár pospolu i další rok. Je to ta trpělivá práce, pro kterou chováme kanárky. Každý rok čekám posun v kvalitě. A to je ono. Jak se říká, kdo si počká, ten se dočká. Mějte se fajn, pěkné odchovy. L. Krpata
ludek.krpata | 10. 6. 2013 | 

odpoved na odpoved
Velmi pekne dakujem za odpoved.Pokial v dobrom zdravi dozijem,rad sa do Brna pozriem.Urcite mam zaujem o 2-3ks Vasich Glostrikov.Pokial je to realizovatelne v Brne ,budem rad.Chcem Vam poslat aj foto z mojho chovu,len sa to tazko foti,ale skusim.Potom by som bol rad,keby ste nesetril kritikou,ved len pravda posuva dalej.Naozaj by som rad vedel,ako na tom som.Dakujem a prajem vela stastia v dobrom zdravi.
zubak | 10. 6. 2013 | 

Odpověď
Předem zdravím, klubovou výstavou K1 Brno myslím všechny rázy kanára - barevné a postavové, dále kříženci s kanárem a evropské ptactvo. Budu mít na výstavě několik kolekcí, prodej ale můžu uskutečnit až v neděli po skončení výstavy - 16.00 hod. K barvě: já držím v chovu zelené a skořici. Také straky těchto barev. Také mám rád, když jsou světlé barvy, ale je to na úkor zelených, kteří dojmem působí kulatější v postavě.Původně jsem začínal se zelenou barvou, ale časem jsem dovezl z Belgie a Holandska žlutozelené straky. Tím se celý chov, jak říkáte, rozzářil. Je to věc vkusu. Mně se to také líbí. Mláďata jsou již v proletech a tak vybírám a vybírám. Až přepeří, složím kolekce včetně náhradníků. U strak je výběr do kolekce těžší. Aby kolekce lahodila oku, je nutné mít kanáry velice podobné v kresbě. A to je ten oříšek. Gloster je krásný kanár a na chov ideální. Moc rád sleduji, jak v páru krmí mláďata. Mějte se fajn. S pozdravem L. Krpata
ludek.krpata | 4. 6. 2013 | 

dakujem,ale
Dakujem,ale nemyslim,ze kvalitou som hodny vymeny.Vy ste profesional a ja,i ked 10 rokov stale zacinam.Foto urcite poslem,aspon budem zvedavy na Vas nazor,ci vobec ma zmysel pokracovat,pripadne vymenit cely chov.To ale asi neurobim,ja tych svojich bojovnikov mam rad.Ja si urcite nejakeho Glostrika od Vas rad zakupim,len sa mi zda,ze v novembri uz nebude co...,to budem musiet asi premysliet skor.Este jedna otazka:Klubovka znamena,ze tam su len Glostre? To sa urcite rad pozriem.Mne sa zda,ze mam vela tmavych,melaninovych Glostrov,asi by som mal chov rozjasnit,neviem,myslim.Prajem vsetko dobre.
lubomir zubak | 3. 6. 2013 | 

odpověď
Předem zdravím, rád bych viděl Vaše glostry, bylo by možné na email poslat foto? Výměna by byla možná. Budu vystavovat v listopadu v Brně na speciálce klubu, tam by bylo možné se sejít. Přeji úspěchy v chovu. L.Krpata
ludek.krpata | 30. 5. 2013 | 

dakujem
Dakujem za odpoved.Priznam sa,ze zatial nevystavujem,i ked nad tym uvazujem.Chcem vsak byt dobre pripraveny,tak uvidim co prinesie tento rok.V mojom chove mam este potomstvo z chovu pana Kubicu(nema Glostre cca10 rokov)a dalsich slovenskych vystavovatelov na Ornite.Pokial to bude mozne,rad by som svoj chov doplnil aj o Vasich Glostrikov,len byvate dost daleko,ale snad to bude riesitelne...Inak moji kanari su chovani celorocne vonku,len v tuhych mrazoch ich prikrivam.Myslim,ze pre ich zdravie a kondiciu to nie je zle.Zatial dakujem a prajem vsetko dobre.
zubak | 29. 5. 2013 | 

odpověď
Děkuji za příspěvek do diskuze.Zapařuji také chocholatý x hladký. Mám chocholaté samce i samice. Teprve co zbyde, nebo co potřebuji ohledně krve, pářím hladké na sebe. Chocholka je dominantní faktor, takže potomci po hladkých rodičích, po zapáření na chocholatého jedince, dávají zase chocholaté a hladké. Jestliže máte možnost změnit pár, zkuste to, může to být v samci. Další rok připářit chocholatého a budete dále pokračovat v chovu. Mám na Vás dotaz: vystavujete také na výstavách? S pozdravem L.Krpata.
Ludek.Krpata | 21. 5. 2013 | 

Moji maly bojovnici
Dobry den,chovom Glostrov sa zaoberam niekolko rokov a rad sa nieco nove dozviem.Moje vysledky su raz tak,raz tak.Mam jednu otazku:ma zmysel sparit dvoch hladkych glostrov?Chochlikaty samec ma druhy krat cistu znasku a vsetky ostatne pary mam na chochlikatych samiciach.Dakujem a prajem vsetko dobre. L.Zubak
zubak lubomir | 16. 5. 2013 | 

Chovná sezona
Hledám chovatele glostrů k diskuzi.
Luděk Krpata | 9. 4. 2013 | 

chovatel
hezké stránky.gratuluji k úspěchu.jen tak dál.
janda | 18. 12. 2012 | 

Gratulace
Gratulujem k vítězství v Brně,a at se Ti daří chovy
Marcela | 28. 11. 2012 | 

Pěkné
pěkní ptáci,pěkný stránky
misa | 16. 10. 2011 | 

Pěkný
Pěkný stránky,držím palce at je tu co nejvíce lidí
Marcela | 11. 9. 2011 | 



předcházející    další